N-VA zeer tevreden met ontwerp BSV, Kortrijk Beste Stad van Vlaanderen bestuursakkoord

Op 18 december 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018
Lancering BSV Axel & Kelly

Zopas stelden Axel Ronse, Vincent Van Quickenborne en Philippe De Coene het BSV voor.

Dit ontwerpbestuursakkoord werd de voorbije weken uitgeschreven. Het bevat maar liefst 131 van de 151 programmapunten waarmee we naar de kiezer trokken.

Zaterdag voormiddag jl. keurde het N-VA-bestuur de tekst al unaniem goed. Het is een enorm ambitieuze en evenwichtige tekst. Onze engagementen rond diversiteit en inburgering, het vergroenen van de stad, meer verkeersveiligheid, het doorzetten van de sterke aanpak op vlak van armoedebestrijding en een modern en nieuw bestuur komen er sterk uit.

Lancering BSV Axel

We danken ook onze coalitiepartners en de burgemeester in het bijzonder met wie we een grote gedrevenheid delen om van Kortrijk de beste stad van Vlaanderen te maken.

De komende maanden wordt dit ontwerpakkoord voorgelegd aan alle Kortrijkzanen en verenigingen. In maart zal dit akkoord op basis van alle insteken worden gefinaliseerd.

Onze schepenen Kelly (financiën, onderwijs, evenementen, modern en nieuw bestuur) en Axel (cultuur) hebben ferme bevoegdheden en zullen zich de komende jaren volledig ’smijten’.

Je vindt het BSV in bijlage, alsook de samenstelling van het college en verdeling van de bevoegdheden.