Aalbeekse Nele Vrand kandidaat op de #fierfermfris-lijst van N-VA Kortrijk

Op 22 juni 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018
Lancering Nele Vrand

N-VA Kortrijk maakt tijdens het vijfde N-VA-café – een kroegentocht in deelgemeente Aalbeke – de kandidatuur van Nele Vrand (47 jaar) bekend. Nele staat op plaats 18 van de Kortrijkse #fierfermfris-lijst. Samen met Jong N-VA’er Gilles Verriest (25 jaar, kandidaat op plaats 12) is Nele het gezicht voor de N-VA in Aalbeke.

Nele is als onderneemster actief in de houthandel en horeca, en werkt nu ook aan de uitbouw van een educatieve kinderboerderij in Aalbeke. “In Kortrijk leven nog te veel mensen in eenzaamheid. Ik engageer mij lokaal in de politiek omdat ik initiatieven wil nemen om die eenzaamheid te doorbreken. Dierenwelzijn is voor mij heel belangrijk. Als stad kunnen we hier nog een tand bijsteken en zelfs de leiding nemen in Vlaanderen. Als ondernemer wil ik ook via de N-VA mijn stem laten klinken wanneer het over de nationale thema’s gaat. Bijvoorbeeld over sociale zekerheid en fiscaliteit voor zelfstandigen: wie risico neemt moet beloond en niet ontmoedigd of gestraft worden.”

Nele en Gilles leggen ook het complexe probleem van de Moeskroensesteenweg op tafel. “We begrijpen dat het doorgaand verkeer belangrijk is voor de lokale economie en regionale mobiliteit maar men kan ook beter rekening houden met de leefbaarheid van Aalbeke. Soms passeert het doorgaand verkeer hier veel te snel en die baan snijdt onze mooie deelgemeente in twee. Er zijn creatieve oplossingen denkbaar om het verkeer ter hoogte van ons centrum af te remmen en de leefbaarheid op die manier te verbeteren. Als iedereen een beetje water bij de wijn doet, kunnen we ongetwijfeld een fris alternatief uitwerken dat beter is voor iedereen.”

Kandidaat-burgemeester Axel Ronse is fier met de kandidatuur van Nele. “Gilles en Nele zijn twee markante en dynamische gezichten voor onze ploeg in Aalbeke. Bovendien halen we met Nele een ferme madam in huis op wie we ook na de verkiezingen mogen rekenen want Nele bruist van engagement en creatieve voorstellen.”