De beste vertegenwoordigers voor de Beste Stad van Vlaanderen

Op 11 februari 2019, over deze onderwerpen: Afdelingswerking, Stadscoalitie
Fractie met Piet en Peter

Tijdens de tweede gemeenteraadszitting van de nieuwe legislatuur werden traditioneel een aantal vertegenwoordigers aangeduid die de Stad Kortrijk in diverse organisaties zullen vertegenwoordigen. N-VA Kortrijk kiest uitdrukkelijk voor expertise en talent, en stuurt zijn enthousiaste zonen en dochters uit die de belangen van de Stad Kortrijk met verve zullen behartigen.

Schepen Kelly Detavernier zal opnieuw in de Raad van Bestuur van IMOG zetelen, de intergemeentelijke maatschappij voor openbare gezondheid in Zuid-West-Vlaanderen, zo besliste de gemeenteraad. Zij gaat tevens de bestuursraad van de cultuurvereniging Zuidwest versterken.

Kabinetschef Christian Verdin zet zijn taak in de Raad van Bestuur van Regio Wonen Kortrijk verder.

In het Beheerscomité van Be-Part, platform voor actuele kunst, zal cultuurschepen Axel Ronse de Stad Kortrijk vertegenwoordigen.

In dezelfde zitting duidde de raad voor maatschappelijk welzijn (de oude, voorheen aparte OCMW-raad) eveneens een aantal vertegenwoordigers namens Kortrijk aan.

Gemeenteraadslid Liesbet Maddens zal het bestuur van de Vereniging Ons Tehuis (opvang en begeleiding van jongeren en hun gezinnen in problematische opvoedingssituaties in Zuid-West-Vlaanderen) versterken. Zij zal tevens de Algemene Vergadering van AZ Groeninge vervoegen, samen met deskundige Piet Lombaerts.

De Poort verwelkomt Peter Sustronck als nieuw bestuurslid, en Kelly Detavernier in de Algemene Vergadering.

Jorgen Deman, voorzitter van de N-VA-afdeling in Kortrijk: “Onze partij is een kwaliteitslabel. Ik ben ervan overtuigd dat onze mensen een meerwaarde zullen betekenen voor de organisaties waarin de Stad Kortrijk een belangrijk belang heeft. Zij zullen zich zonder meer keihard inzetten voor de stad en haar inwoners.”