Frédéric Hénonin nieuwe regiocoördinator Jong N-VA

Op 9 maart 2020, over deze onderwerpen: Jong N-VA 1302

Jong N-VA 1302, de afdeling die jongeren uit Kortrijk, Harelbeke, Kuurne en Zwevegem groepeert, levert de komende jaren de regiocoördinator voor Midden- en Zuid-West-Vlaanderen. Frédéric Hénonin uit Zwevegem neemt de taak op zich. Frédéric is sinds vorig jaar ondervoorzitter van Jong N-VA 1302.

Begin maart werd een nieuw bestuur gekozen voor Jong N-VA nationaal. Traditioneel vinden op de daaropvolgende afdelingsraad ook de verkiezingen plaats voor de regiocoördinatoren. Een regiocoördinator is in zijn regio verantwoordelijk voor de werking van de lokale afdelingen en fungeert als aanspreekpunt voor hen. Zo biedt hij hen de nodige begeleiding en koppelt hun noden terug naar het dagelijks bestuur.

Frédéric Hénonin stelde zich kandidaat om deze taak op zich te nemen in de regio Midden en Zuid West-Vlaanderen. Frédéric is 24 en woont in Zwevegem. Hij studeert Bestuurskunde & Publiek Management aan de UGent. Hij is al enkele jaren actief in de lokale afdeling Jong N-VA 1302, waar hij sinds 2019 ook ondervoorzitter is. Frédéric kreeg het vertrouwen van de lokale afdelingen en werd verkozen tot regiocoördinator. Hij volgt zo Michaël Debruyne uit Izegem op.

Frédéric Hénonin, regiocoördinator: “West-Vlaanderen is de motor van Vlaanderen en de jeugd onze olie. De komende jaren zal ik me inzetten om onze jongeren in de regio te verenigen, begeleiden en ondersteunen.”

Giovanny Saelens, voorzitter Jong N-VA 1302: “Wij zijn de laatste jaren uitgegroeid tot één van de grootste afdelingen in de regio. Het is een goede zaak dat Frédéric die ervaring nu ook kan meegeven aan de andere afdelingen. Ik ben ervan overtuigd dat hij dat goed zal doen!”