N-VA Kortrijk blijft achter vernieuwing kanaal Kortrijk-Bossuit staan

Op 27 november 2020, over deze onderwerpen: Vlaamse regering

Groot was onze verbazing toen de Zuid-West-Vlaamse afdelingen van sp.a een persconferentie organiseerden waarin ze pleitten om de vernieuwing van het kanaal Kortrijk-Bossuit te schrappen. Deze schrapping zou een slechte zaak zijn op vlak van economie, mobiliteit en milieu. N-VA Kortrijk blijft dan ook volledig achter het dossier staan en zal blijven pleiten in Brussel om dit dossier er door te krijgen.

Axel Ronse: "De verbinding tussen Schelde en Leie is cruciaal. Enkel plezierbootjes en kleine schepen kunnen daar momenteel varen. Het kanaal Kortrijk Bossuit moet daarom aangepakt worden. Als dat niet gebeurt dan kiest men voor langere files en meer wegtransport. De Vlaamse Regering toonde zich reeds akkoord om onze streek te steunen. Onder meer ikzelf heb daarvoor hard gelobbyd. Nu is een complex project aan de gang voor de keuze van locatie waar het kanaal zou kunnen komen. Iedereen heeft recht op een eigen mening, maar ik vind het doodjammer dat SP-A op zo’n belangrijk economisch, milieu - en mobiliteitsdossier de stem van onze regio verzwakt. Ik zal alleszins blijven pleiten in het parlement om de plannen onverminderd door de zetten. Dat geldt zowel voor het kanaal als ook voor de middelen nodig voor de verkeersveiligheid op de R8, die zijn eveneens broodnodig!"