N-VA Kortrijk en Jong N-VA 1302 op de kerstmarkt voor het goeie doel

Op 31 december 2019, over deze onderwerpen: Afdelingswerking, Jong N-VA 1302

Op de Kortrijkse kerstmarkt hebben N-VA Kortrijk en Jong N-VA 1302 in december een chalet uitgebaat in het kader van de Warmste Week. Zo kon er 300 euro worden gestort naar vzw Wit.h door de moederpartij en 430 euro aan vzw Jongerenatelier door onze jongerenafdeling.

Op 14 en 15 december stonden we met N-VA Kortrijk op Kerst op't Schouwburg, de vernieuwde kerstmarkt in Kortrijk in uitbating van Siba Events. Met onze partij steunden we het goede doel vzw Wit.h, een vzw die kunstenaars met een verstandelijke beperking ondersteunt in het uitwerken van artistieke projecten. Een succesvol weekend waarin onze bestuursleden het warmste van zichzelf toonden. We zijn blij dat we 300 euro kunnen overmaken aan de vzw.

Ook onze jongeren waren te vinden op de kerstmarkt. Op 19, 20, 21 en 22 december kon je bij hen terecht om een jenever of Vlaams biertje te drinken en een zak Vlaamse bitterballen te consumeren. Daarnaast kon je ook nagelen in een ludiek sfeertje: kopstukken van diverse partijen konden letterlijk 'de nagel op de kop' krijgen van Bart De Wever en Theo Francken die op de hamer kleefden. Dit weekend leverde 430 euro op voor vzw Jongerenatelier. Deze vzw richt zich op jongeren uit het deeltijds secundair onderwijs en ondersteunt hen om in het reguliere arbeidscircuit terecht te komen.

We bedanken iedereen die is langsgekomen en zo heeft bijgedragen aan het goede doel. Uiteraard ook een uitdrukkelijk woord van dank aan onze (bestuurs-)leden die de chalets hebben uitgebaat.