N-VA Kortrijk kiest nieuw bestuur

Op 13 maart 2016, over deze onderwerpen: Afdelingswerking
Groepsfoto bestuur N-VA Kortrijk

De leden van N-VA Kortrijk kozen vandaag een nieuw afdelingsbestuur. De komende 3 jaar zal Axel Ronse de afdeling leiden. Peter Sustronck werd tot ondervoorzitter verkozen. Beiden kregen massale steun van de leden.

Axel Ronse (34 jaar) is Vlaams Parlementslid. Hij wil de komende 3 jaar verder inzetten op het Plan Nieuw Kortrijk en onderstreept de erg belangrijke rol die N-VA binnen de stadscoalitie speelt. "De manier waarop we samen met onze partners sp.a en Open Vld onze mooie stad vernieuwen en klaarstomen voor de toekomst is uniek in Vlaanderen. We hernieuwen de stationsomgeving, Kortrijk Weide wordt heringericht en krijgt een prachtig zwembad, de leegstand in de stad wordt met veel succes aangepakt, we investeren sterk in veiligheid, sport en cultuur, en onze aanpak rond armoedebestrijding wordt alom geprezen.”

Peter Sustronck (57 jaar) is professioneel actief als advocaat. “Samen met het bestuur en mandatarissen wil ik onze partij nog verder uitbouwen en verankeren in Kortrijk. De komende jaren zullen we keihard werken zodat we opnieuw een schitterend resultaat kunnen neerzetten bij de gemeente- en provincieraadsverkiezingen in 2018, en bij de Vlaamse, federale en Europese verkiezingen in 2019.”

De kersverse voorzitter wil ook samen met het voltallige afdelingsbestuur werken aan een ambitieus programma voor Kortrijk na 2018. Daarvoor zal N-VA Kortrijk de boer opgaan want “een toekomstplan voor deze stad wordt niet in ‘ivoren torens’ geschreven maar komt tot stand door te luisteren naar de mensen.”

Na afloop van de verkiezingen werden Frederik Vlaeminck en uittredend voorzitter Michel De Wandel in de bloemetjes gezet en bedankt voor de inzet van de afgelopen periode.

Naast Axel en Peter werden nog 15 bestuursleden verkozen.
Axel Ronse (voorzitter), Peter Sustronck (ondervoorzitter), Frank Billiet, Dirk Coopman, Jan Declercq, Philippe Dejaegher, Michel De Wandel, Birgit Dewulf, Filip D’huyvetter, Mieke Dutoit, Anton Florin, Steven Lecluyse, Stijn Parmentier, Trui Steenhoudt, Inés Vandewoestijne, Christian Verdin en Wouter Verreydt.

Samen met de mandatarissen vormen zij het nieuwe afdelingsbestuur van N-VA Kortrijk.