N-VA Kortrijk kiest nieuw bestuur

Op 20 februari 2019, over deze onderwerpen: Afdelingswerking
Bestuur en leden gaan op de foto na het verkiezen van een nieuw afdelingsbestuur

Op zaterdag 16 februari kozen de leden van N-VA Kortrijk een nieuw afdelingsbestuur. Jorgen Deman mag ook de komende drie jaar aan het roer van de afdeling staan. Peter Sustronck werd opnieuw verkozen als ondervoorzitter. Daarnaast kozen de leden nog 24 bestuursleden.

Jorgen Deman (33) uit de Aalbeeksesteenweg nam begin vorig jaar de voorzittersfakkel over van Axel Ronse, toen deze lijsttrekker werd voor de gemeenteraadsverkiezingen. Jorgen is parlementair medewerker van Vlaams volksvertegenwoordiger Bert Maertens. "Ik ben blij met het vertrouwen van de leden. Ons bestuur bulkt van het talent en van jonge en minder jonge enthousiaste Kortrijkzanen", aldus Jorgen. “Voor mij is aandacht voor ons verleden en identiteit zeer belangrijk. Kortrijk heeft nood aan een eigentijds museum waar we hedendaagse exposities brengen van hoog niveau. Samen met onze schepenen Axel en Kelly wil ik dan ook werk maken van een nieuw museum over de Vlaamse en Kortrijkse identiteit en tillen we de viering van de Vlaamse feestdag naar een hoger niveau.”

Peter Sustronck (59) is beroepshalve advocaat. Hij zetelt namens N-VA Kortrijk in het Bijzonder Comité voor de Sociale Dienst. “Ik ben uiteraard tevreden dat ik mij de komende jaren opnieuw kan inzetten voor onze lokale afdeling. Samen met het stadsbestuur willen we van onze stad de beste stad van Vlaanderen maken. Op vlak van Cultuur staan we voor grote uitdagingen. In 2020 bestaat onze Stadsschouwburg 100 jaar. Naast nieuwe investeringen  moet verder worden gewerkt aan een breed cultuuraanbod voor het hele Kortrijkse publiek”, aldus Peter.

Naast voorzitter en ondervoorzitter kozen de leden ook nog de volgende bestuursleden: Arlet Ameye, Frederik Benoit, Mariska Callens, Filip D’huyvetter, Michel De Wandel, Jan Dhaene, Anton Florin, Piet Lombaerts, Davy Maes, Hartwig Malfait, Maarten Raes, Giovanny Saelens, Anke Seynaeve, Maarten Seynaeve, Charlotte Scheers, Rudolf Scherpereel, Koen Van Betten, Inés Vandewoestijne, Luc Vandorpe, Beatrijs Van Hulle, Christian Verdin, Gilles Verriest, Nele Vrand en Ronny Wietendaele.

Ook schepenen Axel Ronse en Kelly Detavernier, en gemeenteraadsleden Liesbet Maddens en Philippe Dejaegher maken deel uit van het afdelingsbestuur.