N-VA Kortrijk lanceert twee nieuwe #fierfermfris-kandidaten

Op 18 mei 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018

De ‘Fier. Ferm. Fris.’-campagne loopt als een trein. N-VA Kortrijk stelde reeds meerdere kandidaten voor waaronder de lijsttrekker, de kopvrouw en de lijstduwers en de plaatsen 3 tot en met 13. Tijdens de vierdaagse van Sinksen lanceert N-VA Kortrijk nu twee nieuwe topkandidaten.

Onderneemster en ervaren bezige bij op plaatsen 14 en 17

Inés Vandewoestijne

PLAATS 14 wordt ingevuld door INES VANDEWOESTIJNE (48 jaar). Inés is gewezen kabinetsmedewerker van Vlaams minister-president Geert Bourgeois en nu zaakvoerder van een gloednieuwe broodjes- en krantenzaak ‘Den Appel’ in de gelijknamige buurt waar ze ook het nieuwe handelscomité opstartte. Inés is constant in de weer. Zo is ze actief binnen Kortrijk Gordelt, de Warrande en het SOK. Ze was voor en vooral achter de schermen trekster van de jongste editie van Winter in Kortrijk, die dankzij haar vernieuwde formule een groot succes was. In de weinige vrije tijd die nog rest spendeert ze als moeder van twee ook graag ‘kwalitijd’ met haar kleinkind.

Inés Vandewoestijne: “Kortrijk heeft heel veel in huis, op alle gebied, en daar moeten we fier op zijn. We zijn een winkelstad, Europese sportstad, creatieve ondernemersstad, studentenstad, enz. Ik wil ook actief mijn steentje bijdragen en vanuit mijn zaak samen met mijn levensgezel een dynamische wisselwerking tussen de omgeving van ‘den appel’ en het schitterende nieuwe stadsdeel Kortrijk Weide realiseren. Ik denk hierbij vooral aan studenten die we met een frisse aanpak nog beter kunnen behartigen en erop inspelen zodat Kortrijk nòg meer tot een echte studentstad op de kaart wordt gezet.”

Jan Dhaene
JAN DHAENE (59 jaar) zal op PLAATS 17 op de N-VA-lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen staan. De vader van vier en opa van drie kleindochters is gewezen Europees parlementslid en nu werkzaam bij de FOD Financiën, meer specifiek bij de Dienst Duurzame Ontwikkeling. “Duurzaamheid ligt me nauw aan het hart. Onze stad kan en moet hierin een trekkersrol in Vlaanderen opnemen. Er is nog veel mogelijk, denk maar aan de natuurontwikkeling rond de stad (Preshoekbos, Rivierherstel Leie) met aandacht voor ecocorridors”, aldus Jan Dhaene.

Jan is op vele vlakken een bezige bij: fervent supporter van handbalploeg Apolloon en rugbyploeg Curtrycke, reisleider in het buitenland, en gids in eigen stad: “Als gids weet ik als geen ander ons onroerend erfgoed te waarderen. Het is een ongelofelijk troef die we nog te weinig uitspelen. Het contrast tussen de verlaagde Leieboorden en de rest van onze kaaien is alleszins ontnuchterend en laat van meer dromen. Tijdens het Sinksenweekend heeft iedereen trouwens de kans om met mij als gids Kortrijk vanop de Leie te ontdekken”, zo besluit Jan.