U bent hier
Nieuw koopzondagenplan
Goed nieuws voor de handelaars, horeca en shoppers in Kortrijk. Schepen Rudolf Scherpereel lanceert een volledig nieuwe aanpak voor de koopzondagen in 2017. Dit nieuwe en vernieuwende koopzondagplan wordt samen met de handelaars geschreven. In een notendop: minder maar beter. Drie superkoopzondagen worden omkaderd met meer middelen (25.000 euro per koopzondag), een duidelijke communicatie, doorgedreven marketing en een commerciële eerder dan evenementiële benadering.
Met een bottom-upaanpak wil hij dat zo veel mogelijk handelaars hun winkel openen op de koopzondagen. Anderzijds moeten beleving en commerciële acties ervoor zorgen dat er niet enkel volk naar de stad komt, maar dat de mensen ook effectief komen om te winkelen.
Het koopzondagenplan kadert binnen het Strategisch Commercieel Plan dat de schepen recent lanceerde. Eén van de vele acties en aanbevelingen in het Strategisch Commercieel Plan, is het organiseren van gerichte koopmomenten zoals koopzondagen. Begin december wordt het koopzondagenplan in detail gepresenteerd.