Nieuw kunstgrasveld voor Marke

Op 10 september 2018, over deze onderwerpen: Sport
Aanleg kunstgrasveld Marke

KFC Marke zal begin november haar competitie en trainingen op kunstgras kunnen spelen. Dit is een nieuw luik van het dossier kunstgrasvelden in Kortrijk dat tot realisatie komt.

Voetbal is binnen de Europese sportstad Kortrijk immers belangrijk. Meer dan 2500 spelers voetballen wekelijks op de speelvelden tijdens de reguliere trainingen of weekendwedstrijden. De bezettingsgraad is dan ook zwaar. Vanuit die optiek wou stad Kortrijk al een tijd geleden als één van de eerste centrumsteden inspelen op de evolutie om kunstgrasvelden aan te leggen.

De werken zijn inmiddels gestart en zullen klaar zijn rond 20 oktober, meteen het sein voor de voetbalbond om deze dan te laten goedkeuren. Er werd door de betrokken partners erop toegezien dat de hinder voor de lokale clubs, o.a. de atletiekclub Marke tot een minimum wordt beperkt. Zo is het grootste deel van de atletiekpiste nog steeds bruikbaar en is er een kleine aanpassing van het looptraject rond de voetbalvelden voor de gelegenheidslopers.

Net als de terreinen aan de Sportcampus Lange Munte heeft dit terrein de hoge kwaliteitsvereisten van een FIFA Quality Label, meteen een duurzame garantie voor een goede bespeelbaarheid. De lokale voetbalclub KFC Marke zal haar officiële wedstrijden vanaf november 2018 op kunstgras kunnen spelen.

Sportschepen An Vandersteene: "Meer dan ooit zijn we er ons van bewust dat de kwaliteitsvereisten van sportbeoefening steeds hoger liggen. In onze Europese sportstad Kortrijk proberen we hierop maximaal in te spelen. Na de kunstgrasvelden en de nieuwe parketvloeren voor de Sportcampus Lange Munte, en de nieuwe sportvloer in de sporthal Drie Hofsteden, kunnen we nu fier zijn op deze mooie nieuwe realisatie die veel sporters ten goede komt."