Nòg meer glijbanen voor zwembad Kortrijk Weide

Op 17 april 2018, over deze onderwerpen: Sport
Uitbreiding nieuw zwemcomplex

De overeenkomst tussen de Stad Kortrijk en Lago werd uitgebreid en belooft heel wat meer voor de Kortrijkzanen. Zo komen er niet alleen twee extra glijbanen en een uitbreiding van de horeca-inrichting, ook de Kinderwereld krijgt een extra attractie. Bovendien zal de partner ook het zwembad Lagae en het openluchtzwembad Abdijkaai exploiteren. Om het zwemplezier van de Kortrijkzanen nog te vergroten, opent het openluchtzwembad al vanaf 1 juni.

Zwembad Kortrijk Weide wordt nòg indrukwekkender

Het zwembadcomplex op Kortrijk Weide is al goed voor een Olympisch 50 meter topsportbad, de langste wildwaterbaan van het land (160 m), verschillende glijbanen, een golfslagbad, 3 kinderbaden, warme lagune en wellness. Daar komt nu nog een Black Hole glijbaan en een Turbo glijbaan bij, wat het totaal van glijbanen op 5 brengt. Voor en na de waterpret kunnen bezoekers genieten in een uitgebreide horeca-inrichting. En ook voor de allerkleinsten komt een extra attractie in de Kinderwereld.

Overnamen van Abdijkaai en Lagaeplein

Het zwembad op Kortrijk Weide is nog in volle ontwikkeling. De werfzone kan bezocht worden op open wervendag zondag 6 mei 2018. Voor de zwemmers verandert er tot aan de opening van het Zwembadcomplex op Kortrijk Weide helemaal niets. De openingsuren, de tarieven en de abonnementsformules in de Kortrijkse zwembaden blijven behouden. Wat wel verandert dankzij de nieuwe overeenkomst is dat het openluchtzwembad Abdijkaai al vanaf 1 juni 2018 – bij goed weer – toegankelijk zal zijn tussen 11 en 19 uur.

Tarieven en beurtenkaarten

In de overeenkomst werden ook de tarieven voor het zwembad op Weide vastgelegd. Deze zijn verschillend voor inwoners van Kortrijk en Zwevegem en niet-inwoners. Bovendien gaat de partner Lago samen met de Stad Kortrijk het engagement aan om UiTPAS toe te passen. Daarnaast is er ook aan de sportieve baantjeszwemmers gedacht met 50-beurtenkaarten en 200-beurtenkaarten voor de fanatiekelingen. Deze voordelige meerbeurtenkaarten kosten respectievelijk 99 euro en 250 euro en zullen in alle Kortrijkse publieke zwembaden gebruikt kunnen worden.

Parking

Voor de sportzwemmers werd een goedkoop parkeertarief uitgewerkt nl. slechts €1 voor 0 tot 1,5 uur parkeren. Voor de recreatieve zwemmers wordt €3 aangerekend voor 1,5 tot 4,5 uren parkeren. Vanaf 4,5 uren parkeren worden de tarieven geleidelijk opgetrokken.

Partner Lago

In 2003 openden de oprichters van S&R Group het eerste zwembad in Vlaanderen binnen een publiek-private samenwerking. Sindsdien is de groep gegroeid tot een solide PPS-partner met gelijke bouw- en exploitatiepartners bij elk project. Het zwemparadijs wordt opgebouwd met aandacht voor zowel het sportieve als het recreatieve luik, en komt tot stand in erg nauwe samenwerking met de Stad. We zijn er van overtuigd dat het zwemcomplex op Kortrijk Weide zal uitgroeien tot het paradepaardje van de groep.

An Vandersteene, schepen van sport: “Met dit zwemcomplex zetten we een pareltje neer in onze stad, niet enkel architecturaal. Dit zwemcomplex is een absolute meerwaarde voor zowel sportieve als recreatieve inwoners. En ik ben er nu al zeker van dat dit er veel zullen zijn! Het Olympisch bad en de vele voorzieningen zetten Kortrijk als Europese Sportstad in de verf, en de locatie is een absolute topper. We brengen naast leren, ondernemen en fuiven nu ook sport en bewegen naar Kortrijk Weide, prachtig. Bovendien slagen we er dankzij deze PPS-formule in om ons geliefde openluchtzwembad opnieuw vroeger te openen, als de weergoden ons gunstig gezind zijn. Kortrijk mag trots zijn op dit project!”