Openluchtzwembad opent maand vroeger

Op 30 mei 2018, over deze onderwerpen: Sport
Opening Abdijkaai juni 2018

Sportschepen An Vandersteene houdt woord: het openluchtzwembad aan de Abdijkaai opent dit jaar een maand vroeger, zoals vorig jaar beloofd. De opening vindt plaats op zaterdag 2 juni, en de toegang is gratis.

De voorbije jaren opende het openluchtzwembad Abdijkaai altijd vanaf juli. Dankzij de samenwerking met S&R, die de exploitatie van het zwembad overneemt, opent het zwembad nu al vanaf 2 juni. Ook de openingsuren zijn aangepast. Het zwembad zal nu vanaf 11 uur openen in plaats van 12 uur de voorbije jaren. Om dit te vieren is zwemmen op 2 juni gratis voor iedereen met een sportkaart.

Tarieven blijven ongewijzigd

Het reglement en de tarieven blijven ongewijzigd in vergelijking met vorige jaren.
Kinderen tot en met 2 jaar zwemmen steeds gratis en er geldt een reductietarief voor -26 jarigen, 60-plussers, studenten en personen met een handicap. Voor de inwoners van Kortrijk en Zwevegem zijn er gunstigere tarieven via de meerbeurtenkaart.

An Vandersteene, schepen van Sport: “Belofte maakt schuld. Vorig jaar hebben we beloofd om te bekijken of we het jaar erop het openluchtzwembad vroeger konden openen, en in 2018 - het jaar van Kortrijk Europese Sportstad - voegen we de daad bij het woord. Dit is geen evident verhaal, en ik wil dan ook uitdrukkelijk de sportdienst en partner S&R danken om dit mogelijk te maken! En nu mikken op een hete zomer!”

Alle info over aanschaffen van de verplichte sportkaart en welke kledij toegelaten is, vind je op www.kortrijk.be/zwemmen.