Beste Kortrijkzaan,

Samen maken we dromen waar. Ik sta te popelen om jouw burgemeester te worden. Met jou bouwen aan onze ferme Vlaamse stad, dat is waar ik van droom. De komende 6 jaar kunnen we zoveel doen!

We hebben een prachtige ploeg van 41 kandidaten die onder ons motto #FierFermFris hun nek uitsteken: leerkrachten, mensen uit de zorg, ondernemers, actieve senioren, jongeren, studenten, ambtenaren, mensen uit de cultuurwereld, natuurliefhebbers, sporters, jonge mama's en papa's, ... !!!

We hebben heel wat in petto voor Kortrijk! Lees hier onze 151 voorstellen.

Samen gaan we ervoor!

Heb je vragen, bel me gerust op 0484 63 44 96

Axel Ronse, kandidaat-burgemeester

Fier.

We zorgen ervoor dat iedereen fier is op onze stad, onze taal en onze cultuur. We wijzen nieuwkomers veel sterker op hun verantwoordelijkheid en zorgen ervoor dat ze net als alle inwoners actief meebouwen aan onze stad. Wat integratie betreft focussen we heel sterk op de deelname van alle kinderen aan ons prachtige verenigingsleven. Nederlands en onze cultuur leer je niet enkel thuis en op school maar vooral in je vrije tijd.

Ferm.

Iedereen moet zich veilig voelen in het verkeer. We hebben nog veel werk want nogal wat fiets- en voetpaden moeten beter aangelegd worden. Snel en zwaar verkeer langs scholen en door wijken pakken we aan. Mensen moeten zich overal en altijd thuis en veilig voelen. Voor criminelen is geen plaats in onze stad. We drijven het aantal acties van de politie daarom op.

Fris.

Gezonde lucht is een basisrecht voor iedereen. Groen maakt een stad aantrekkelijk. Wij zetten daarom keihard in op meer natuur in de stad. We vernieuwen onze parken. We maken van Kortrijk de groenste stad van Vlaanderen. Stadsontwikkeling staat volledig in het teken van levenskwaliteit.

Kortrijk

Programma Kortrijk

Hier vind je een bloemlezing van onze #fierfermfris-voorstellen voor Kortrijk!

Aalbeke

Programma Aalbeke

Hier vind je een bloemlezing van onze #fierfermfris-voorstellen voor Aalbeke!

Bellegem, Rollegem en Kooigem

Programma Bellegem - Rollegem - Kooigem

Hier vind je een bloemlezing van onze #fierfermfris-voorstellen voor Bellegem, Rollegem en Kooigem!

Bissegem

Programma Bissegem

Hier vind je een bloemlezing van onze #fierfermfris-voorstellen voor Bissegem!

Heule

Programma Heule

Hier vind je een bloemlezing van onze #fierfermfris-voorstellen voor Heule!

Marke

Programma Marke

Hier vind je een bloemlezing van onze #fierfermfris-voorstellen voor Marke!