Mike Verslijpe

Kabinetsmedewerker en jongerenvoorzitter

VAN KORTRIJKSE WELP…
In 1997 werd Mike geboren in Kortrijk. Hij woont er momenteel op het prachtige Overleie en studeert er Supply Chain Management aan de VIVES. Zijn politiek engagement werd op jonge leeftijd al aangewakkerd: de combinatie van jonge ouders en een zus met een fysieke beperking zorgden voor een brede kijk op de samenleving. Dit motiveert Mike er blijvend toe zich in te zetten voor verbetering en verandering.

…MET BREDE INTERESSES EN PASSIES…
Mike combineert zijn studies met een job als Supply Chain Coordinator. Naast zijn job en politieke passie, houdt hij er een gedreven interesse voor geschiedenis op na. Mike onderhoudt eveneens een druk sociaal leven en het Kortrijkse uitgaansleven kent dan ook geen geheimen voor hem: als geboren en getogen Kortrijkzaan kent hij de leukste cafeetjes als geen ander. Daarnaast is hij ook fanatiek supporter van AC Milan en snuift hij graag wat cultuur op in zijn vrije tijd.

… TOT VLAAMSE LEEUW!
Zijn politieke interesse zette Mike om in daadkrachtig engagement. Hij werd lid van Jong N-VA 1302 en is sinds 2021 ook voorzitter van die afdeling. Intussen is hij ook penningmeester bij N-VA Kortrijk. In 2022 werd dit engagement uitgebreid op nationaal vlak door actief te worden in het Dagelijks Bestuur van Jong N-VA, waar hij als ondervoorzitter actief is. Om de drempel naar politiek engagement te verlagen, organiseert Mike met deze verenigingen regelmatig activiteiten op maat van jongeren met een beginnende politieke interesse. Sinds september 2022 is Mike ook kabinetsmedewerker voor schepenen Axel Ronse en Kelly Detavernier.