Ben Weyts doet extra investeringen in scholenbouw in Kortrijk

Op 3 oktober 2022, over deze onderwerpen: Onderwijs
Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert € 268.282 in scholen in Kortrijk

“Kwaliteitsvol onderwijs vraagt kwaliteitsvolle onderwijsinfrastructuur”, zegt Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts.

Onderwijsminister Ben Weyts investeert deze regeerperiode in totaal 3 miljard euro in scholenbouwprojecten. Dat is nog eens 500 miljoen euro méér dan in de vorige regeerperiode. Al deze financiële steun kunnen schoolbesturen goed gebruiken voor bouw- of verbouwingswerken. Deze investeringsgolf komt ook Kortrijk ten goede.

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert zo via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) € 268.282 in scholen in Kortrijk. Drie Kortrijkse scholen kunnen zo rekenen op investeringen vanuit Vlaanderen voor hun renovatieprojecten. De Vrije Basisschool Sint-Jozef krijgt 90.886,69 euro voor de buitenschrijnwerken en zonnewering. Vrije Basisschool Rodenburg kan rekenen op 160.000 euro voor de ontharding en heraanleg van de speelplaats. Ook de Vrije Bassischool Sint-Paulus krijgt 17.395,15 euro om herstellingswerken uit te voeren en asbest te verwijderen.

Kelly Detavernier, schepen van onderwijs in Kortrijk, reageert tevreden: “Ik kan enkel zeggen dat ik content ben met de investeringen die gebeuren in onze Kortrijkse scholen. We willen blijven inzet op kwalitatiever onderwijs. De omgeving waarin onze jongeren studeren speelt daar een cruciale rol in. We zijn blij dat we de schoolgaande jeugd op deze manier kunnen ondersteunen.”