Brugsesteenweg vervroegd terug open, kruispunt met Elisabethlaan veiliger gemaakt voor fietsers

Op 10 maart 2023, over deze onderwerpen: Modern en nieuw bestuur, Onderwijs, Stadscoalitie

Goed nieuws voor onze schoolgaande kinderen die dagelijks het kruispunt moeten oversteken aan de Brugse Poort en aan de Koningin Elisabethlaan met de N50 over richting Guldensporencollege Kaai en Collegebrug. Het kruispunt werd compacter gemaakt waardoor de oversteekruimte kleiner is. Daarbij werden het fietspad en voetpad opnieuw aangelegd en verhoogd. De fiets- en voetpaden werden doorgetrokken over de zijstraten wat zorgt voor een optische versmalling voor de weggebruikers.

Schepen van Onderwijs Kelly Detavernier: “Gezien de ligging nabij een schoolomgeving en als algemeen belangrijk knooppunt, zijn we zeer tevreden dat ook hier aan de Brugsesteenweg een veiligere fiets- en wandelomgeving wordt gecreëerd voor de zwakke weggebruiker. De fiets- en voetpaden werden verhoogd en de oversteekruimte voor fietsers werd verkort, waardoor het veiliger oversteken is."

Lees hier het volledige artikel in de pers: