Dorst?

Op 6 oktober 2017, over deze onderwerpen: Economie en ondernemen, Onderwijs
Dorst?

Op zoek naar een gezellig café in de binnenstad? Nog een klein hongertje na een avondje stappen? De nieuwe caféwijzer van Kortrijk biedt soelaas.

De caféwijzer, die de toepasselijke naam "Dorst" kreeg, komt er op vraag van de logiessector en de studenten. Citymarketing & Toerisme en Kortrijk Studentenstad stonden in samenwerking met Economie Kortrijk in voor de opmaak en samenstelling. Het plan is een greep uit het actuele aanbod aan de vele mogelijkheden in Kortrijk en de deelgemeenten. De lijst van zo'n 100 Kortrijkse cafés toont netjes welk soort café het is en waar het gelegen is. Het plan licht bovendien 12 'speciallekes' uit die zeker een bezoekje waard zijn. Daarenboven krijg je een lijst met adresjes om de innerlijke mens te versterken voor of na een avondje uit. Een hebbeding dus!

Rudolf Scherpereel, schepen van Ondernemen: “Dit schitterende initiatief is perfect in lijn met het Strategisch Commercieel Plan voor Handel en Horeca, een plan dat over beleidsdomeinen heen werkt, in dit geval vanuit de dienst toerisme en onderwijs, in samenwerking met economie. De horeca in het algemeen, en de cafés in het bijzonder, worden met deze wegwijzer gepromoot bij onze inwoners, studenten en bezoekers, en zal hen hopelijk geen windeieren leggen. Er zitten alvast enkele pareltjes tussen die meer dan de moeite waard zijn om eens te bezoeken.”

Kelly Detavernier, schepen van Onderwijs: “Met deze caféwijzer komen we tegemoet aan de vraag van studenten om het aanbod aan cafés in onze stad bevattelijk in beeld te brengen. Geen studentenstad zonder cafés waar inwoners en bezoekers - dus ook onze groeiende populatie studenten - terecht kunnen. Heel wat studenten hebben deze caféwijzer intussen al verkregen op hun campus tijdens de vrijetijdsmarkt. Ze werden bovendien ook betrokken bij de opmaak en verdeling.”