Jong N-VA 1302 heeft nieuw bestuur

Op 7 december 2021, over deze onderwerpen: Jong N-VA 1302

Onze jongerenafdeling Jong N-VA 1302 heeft een nieuw bestuur verkozen voor de komende twee jaar. Mike Verslijpe, tevens penningmeester van N-VA Kortrijk, volgt Giovanny Saelens op als voorzitter van de afdeling. Het nieuwe bestuur telt 15 bestuursleden en blijft daarmee de grootste jongerenpartij uit onze regio. De afdeling blijft zich inzetten om de belangen van de jeugd te verdedigen en wil nog meer activiteiten en acties organiseren voor studenten en jongeren.

Alle leden van de N-VA die jonger dan 31 zijn konden zich de afgelopen weken kandidaat stellen voor het nieuwe bestuur van de afdeling. Zaterdagvoormiddag kwamen ze samen voor de tweejaarlijkse bestuursverkiezing. Vlaams Volksvertegenwoordiger en Schepen van Cultuur Axel Ronse was aanwezig en gaf in een inspirerende speech het belang van een jongerenafdeling aan. Het nieuwe bestuur bestaat uit 15 leden.

Met Mike Verslijpe kent de afdeling een nieuwe voorzitter. Mike is 24 en woont op Overleie. In het dagelijks leven is hij Supply Chain Coordinator.  Hij is sinds 2019 bestuurslid van Jong N-VA 1302 en was de voorbije bestuursperiode secretaris. Hij volgt Giovanny Saelens op die sinds februari 2019 voorzitter was van Jong N-VA 1302. Giovanny blijft nog actief als bestuurslid van de afdeling.

Mike Verslijpe, nieuwe voorzitter Jong N-VA 1302: “Ik ben eerst en vooral heel blij dat ik het vertrouwen krijg van groep om het voorzitterschap op te nemen van de grootste en meest actieve jongerenpartij van Kortrijk en omstreken. Ik hoop dat we de groei ook de komende jaren kunnen aanhouden en jongeren verder kunnen stimuleren om zowel hun stem te laten horen als hun interesse in politiek aan te wakkeren.“

Giovanny Saelens, aftredend voorzitter Jong N-VA 1302: “Afgelopen week werd ik 30, een symbolisch moment om de fakkel door te geven aan een jongere voorzitter. Ik kijk terug op een boeiende periode. Zeker voor corona uitbrak hebben we heel wat activiteiten georganiseerd, maar ook nadien bleven we geregeld ludieke acties organiseren of politieke voorstellen lanceren. Ik ben er zeker van dat Mike de geknipte opvolger is om Jong N-VA 1302 verder in de goede richting te sturen. De voorbije jaren profileerde hij zich als een heel geëngageerd persoon met een duidelijke visie.“

Anke Seynaeve (28, Kortrijk) volgt Mike op als secretaris van de afdeling. Laurens Goeminne (24, Harelbeke) blijft aan zet als penningmeester. Naast voorzitter, secretaris en penningmeester werden nog 12 bestuursleden verkozen. In alfabetische volgorde zijn dit: Arthur Buckens, Emma Debaere, Koen Destoop, Frédéric Hénonin, Guus Maebe, Wout Patyn, Giovanny Saelens, Jean-Baptiste Tobler, Jonas Van den Brande, Ine Vandenbulcke, Tom Verkest, Maxim Vlieghe.

Ben je jonger dan 31 en wil je je ook politiek engageren? Neem dan snel contact op met onze jongerenafdeling