Jong N-VA voert actie tegen Vivaldi-regering

Op 28 september 2020, over deze onderwerpen: Jong N-VA 1302

Jong N-VA 1302, de jongerenwerking van N-VA in Kortrijk, Harelbeke, Kuurne en Zwevegem, heeft maandagochtend een opmerkelijke actie gevoerd aan de Kortrijkse hogescholen. Ze gingen condooms uitdelen om duidelijk te maken dat ze niet te vinden zijn voor de Vivaldi-regering.

Persbericht Jong N-VA 1302

Jong N-VA 1302 deelde vandaag Vivaldi-condooms uit aan de studenten in Kortrijk. Hetzelfde gebeurde in verschillende studentensteden in het kader van een grootschalige actie van Jong N-VA. Zo laat de jongerenvereniging van de N-VA op felle maar ludieke wijze weten wat zij denken van de huidige politieke situatie.

Maandagochtend gingen Jong N-VA-leden in Leuven, Hasselt, Kortrijk, Antwerpen, Brussel en Gent op stap om condooms uit te delen aan studenten met de niet mis te verstane boodschap “F*ck Vivaldi”. Met deze condooms wil Jong N-VA op felle, maar ludieke wijze laten weten wat we vinden van een Vivaldi-regering zonder meerderheid aan Vlaamse kant. Ook in Kortrijk deed de lokale afdeling Jong N-VA 1302 mee. Aan enkele hogescholen en aan het station werden condooms en flyers uitgedeeld. De ludieke actie sloeg duidelijk aan, de studenten reageerden positief op deze actie.

“Een Vivaldi-regering zonder Vlaamse meerderheid is onaanvaardbaar voor Jong N-VA. Open VLD, CD&V, Groen en Vooruit verzilveren nu hun postjes en de Vlaming wordt op het einde van de dag… genaaid. Dan toch tenminste veilig”, knipoogt nationaal jongerenvoorzitter Viktor Rooseleer.

“Daarnaast wilden we de studenten ook een fijn academiejaar wensen met iets wat zeker van pas zal komen. Niet enkel wie woont in Kortrijk, maar ook wie er studeert, is welkom bij onze afdeling. Het is meer dan ooit belangrijk dat de Vlaming zich laat horen!”, zegt Mike Verslijpe, secretaris van Jong N-VA 1302 en afgevaardigde in de nationale afdelingsraad.