Leiefeesten maken Vlaamse feestdag opnieuw wat feestelijker

Op 22 juni 2022, over deze onderwerpen: Evenementen

Enkele jaren geleden lanceerde schepen van evenementen Kelly Detavernier de Leiefeesten: festiviteiten op en langs de Leie in het weekend van de Vlaamse feestdag. Ook dit jaar vinden de Leiefeesten plaats en keert zelfs Vlaanderen Zingt terug naar Kortrijk! Op parking Broel en aan de Groeningekouter kan je de Vlaamse feestdag in stijl vieren in het weekend van 9 en 10 juli.

Opgelet: omwille van spektakelmusical '1302, de Slag der Gulden Sporen' vinden de Leiefeesten dit jaar niet plaats aan de Verlaagde Leieboorden, maar iets verder op Parking Broeltorens.

Zaterdag 9 juli

16u30 - 17u30 : inleidend optreden TKAF
17u30 - 18u30 : Guldensporenviering
18u30 - 20u00 : Receptie met optreden van The Superior Dance Band

Kelly Detavernier, schepen van evenementen: "De Leiefeesten groeien beetje per beetje uit tot een vaste waarde in de zomerfestiviteiten in Kortrijk. Dit jaar hebben we de prachtige spektakelmusical rond de Guldensporenslag die de Vlaamse identiteit van Kortrijk meer dan ooit zal benadrukken. De Leiefeesten zelf verhuizen daardoor naar Parking Broeltorens waar we met onder meer Vlaanderen Zingt een mooi muzikaal programma hebben voorzien. Aan de Groeningekouter kan je dan weer terecht voor de Guldensporenviering die sinds vorig jaar in een nieuw jasje zit. En vanaf 11 juli, onze Vlaamse feestdag, kan je terecht in de Onze-Lieve-Vrouwekerk om je via virtuele realiteit te laten onderdompelen in de Guldensporenslag en het Graafschap Vlaanderen! Wat een prachtige zomer!"