Sint-Audomaruskerk zal bib en academie herbergen

Op 9 februari 2022, over deze onderwerpen: Bissegem, Kerkfabrieken

Het kerkenplan van schepen Kelly Detavernier krijgt steeds meer vorm. In Bissegem werden de plannen voor de Sint-Audomaruskerk bekend gemaakt. De kerk krijgt meerdere nevenbestemmingen: naast het organiseren van liturgische vieringen zullen de buurtbibliotheek, de lokale afdeling van de academie en het wijkcentrum er onderdak vinden. De aangestelde architectenbureaus zijn NERO en Plano.

Kelly Detavernier, schepen van kerkfabrieken en deeltijds kunstonderwijs: "Dit is een stevige stap vooruit voor Bissegem. Met het kerkenplan bekijken we hoe we onze prachtige historische gebouwen een herbestemming of nevenbestemming kunnen geven. De Sint-Audomaruskerk krijgt er met de buurtbib, de academie en het wijkcentrum levendige nevenfuncties bij, terwijl ook de liturgische vieringen kunnen blijven doorgaan. De kerk zal zo weer meer dan ooit een open huis voor de Bissegemnaar worden."

Axel Ronse, schepen van bibliotheken: "We blijven volop investeren in onze bibliotheken: niet enkel in het centrum, waar we in afwachting van een nieuwe bibliotheek op de Budatip ook nog investeren in de bib in de Leiestraat, maar ook in de deelgemeenten. Bibliotheken blijven een ontmoetingsplaats bij uitstek!"

Het is één van de vele plannen voor deelgemeente Bissegem die de huidige stadscoalitie heeft.