Een veilige thuis in een welvarend Kortrijk

Op 25 januari 2018, over deze onderwerpen: Afdelingswerking
N-VA Kortrijk ambitieus naar verkiezingen

Het voltallige bestuur van de Kortrijkse N-VA-afdeling lanceert onder de noemer 'Fier. Ferm. Fris.' drie partijgenoten die boegbeelden worden van de verkiezingscampagne: kandidaat-burgemeester Axel Ronse op plaats 1, kopvrouw Kelly Detavernier op plaats 2 en lijstduwer Rudolf Scherpereel op plaats 41.

Unieke en bijzondere slogan: #fierfermfris

Fier. Ferm. Fris. Met deze originele slogan zal de Kortrijkse N-VA-afdeling campagne voeren. De drie woorden samen weerspiegelen perfect waar N-VA Kortrijk voor staat.

FIER staat voor identiteit, integratie en burgerschap. De Kortrijkzaan is terug fier om Kortrijkzaan te zijn, ongeacht leeftijd, achtergrond of overtuiging. Onze inwoners voelen zich opnieuw betrokken, gehoord en participeren. We hebben onze identiteit teruggevonden. N-VA Kortrijk is fier op alle inwoners en op wat we hebben gerealiseerd.

Kandidaat-burgemeester Axel Ronse: “Hardwerkende vlassers hebben Kortrijk grootgemaakt. Ik ben fier op onze identiteit. We mogen nooit vergeten waar we vandaan komen. We staan klaar om in 2018 een nieuw hoofdstuk voor onze stad te schrijven. Daarin spelen burgerschap en fierheid op onze stad de hoofdrol.”

FERM staat voor durf en drive. We hebben met een ongeziene snelheid het roer kunnen keren, gedurfde keuzes gemaakt en de harten van de Kortrijkzanen veroverd. Ook in de toekomst zal het de N-VA niet ontbreken aan ferme durf. We willen ook vanaf 2019 het verschil maken, en de groei en evolutie van onze stad verderzetten.

Lijstduwer Rudolf Scherpereel: “Het nieuwe hoofdstuk voor onze stad zal naast fier ook ferm zijn. Kortrijk verdient gedurfde en ferme projecten. Daarmee creëren we uitdagende jobs en trekken we jonge gezinnen aan. We hebben goud in onze handen. Samen met onze talrijke ondernemende inwoners, studenten, ferme handelaars en ondernemers groot en klein zullen we onze verantwoordelijkheid opnieuw opnemen.”

FRIS staat voor creativiteit en innovatie. De N-VA is een jonge en frisse partij in Kortrijk die vanuit andere invalshoeken het beleid vorm heeft gegeven, en dit ook in de toekomst zal blijven doen. We brengen een fris programma met een frisse lijst en frisse kandidaten.

Kopvrouw Kelly Detavernier: “We staan voor fier, ferm en fris. Kortrijk is groot geworden omdat creatieve durvers hun nek uitstaken. Die sterkte hebben we vandaag meer dan ooit nodig. De uitdagingen op vlak van mobiliteit, energie, armoede en milieu zullen niet opgelost worden met oude recepten maar wel door een frisse wind en open blik. Daar staan wij garant voor.”

Bekendmaking andere toppers

Tijdens de nieuwjaarsreceptie op zondag 28 januari 2018 vanaf 16 uur worden de andere topplaatsen bekendgemaakt. Locatie: winterbar VETUR op het Buda Eiland.

Voorzitterswissel

Axel Ronse geeft als afdelingsvoorzitter de fakkel door aan Jorgen Deman. Axel wil zich volledig toeleggen op de lokale verkiezingscampagne en dit is moeilijk combineerbaar met het voorzitterschap van de afdeling. Jorgen Deman (32 jaar) is momenteel afdelingssecretaris en arrondissementeel secretaris. Hij is tevens parlementair medewerker van Bert Maertens. Jorgen kent de afdeling door en door en zal met volle overgave het voorzitterschap waarnemen. Gilles Verriest (25 jaar) wordt de nieuwe secretaris van de afdeling. Gilles is ook penningmeester van Jong N-VA Kortrijk-Harelbeke-Kuurne.