Lancering van VEG-i-TEC in Kortrijk

Op 9 februari 2018, over deze onderwerpen: Economie en ondernemen, Onderwijs
Lancering van VEG-i-TEC in Kortrijk

Gisteren werd VEG-i-TEC gelanceerd, een ambitieus onderzoekscentrum rond agro- en voedingsindustrie in Kortrijk. Het onderzoek zal zich toespitsen op verwerkingsprocessen van aardappelen, groenten, energie- en watermanagement in de voedingsindustrie.

VEG-i-TEC wordt gebouwd en beheerd door de UGent en komt in de Graaf Karel de Goedelaan. De Vlaamse Regering steunt dit project waarin initieel meer dan 7 miljoen euro, en op termijn 15 miljoen euro wordt geïnvesteerd. Minister-president Geert Bourgeois tekende gisteren present voor de officiële lancering.

Schepen van onderwijs Kelly Detavernier: “VEG-i-TEC is een zeer belangrijke meerwaarde voor onze stad en een bijkomende katalysator voor de ondernemende dynamiek op het gebied van economie, werk en onderwijs die er in onze stad heerst. Dat UGent en de Vlaamse Regering sterk in de troeven van Kortrijk geloven, is hiermee dan ook bewezen. Als stad zetten we alleszins ons bestje beentje voor om onze eigen ambities en de hoge verwachtingen in te lossen.”

Foto: @GeertBourgeois